במקום העבודה שלך הצוות מורכב מילדים? כנראה שלא. וחבל שכך כי בעוד שמבוגרים צוחקים בממוצע 18 פעמים ביום ילדים צוחקים 400.
באמת, אפשר לאמת אותנו בגוגל.
סביבת עבודה רוב הזמן היא מקום מאוד רציני וחמור סבר. בועה בה מולך פקטור הלחץ. יש יעדים, משימות. צריך להספיק כמה שיותר, לייצר תפוקה ולקדם פעולות.
ברוב המקרים מנהל או מנהלת יחששו להכניס הומור למשרד פן תתחיל התנהגות מדרדרת סטנדרטים ותפזר את הריכוז של הצוות.
אבל אנחנו, וגם מאות המחקרים שנעשו בנושא, טוענות אחרת.
הומור הוא מרכיב חיוני לצוות השואף להצליח.
לחיות בתוך לחץ מתמיד ללא יכולת לפרוק אותו בצורה בריאה יכול להביא לתוצאות הרסניות.
הנה חמש סיבות טובות להכניס הומור למקום העבודה:
- הומור כגורם מקשר- הומור משותף מלכד את הקבוצה ומחזק את הקשר הבינאישי ולכן בהכרח תורם לבניית צוות חיוני וחזק.
- הומור מסייע בשבירת מחסומים ובכך הוא מועיל ביותר לקשרים עסקיים, ולבניית אינטרקציה חיובית.
- הומור תורם לשיפור הזיכרון – אירוע נצרב טוב יותר בזיכרון כשצמודה אליו אסוציאציה הומוריסטית.
- הומור מניע את היצירתיות- אנשים שמרבים לצחוק מאופיינים בגמישות מחשבתית.
- הומור משמר בריאות נפשית טובה יותר – הצחוק משחרר דופמין במוח ובכך תורם לאיזון נפשי. וכולנו נשמח לקולגות מאוזנים. לא ככה?
עכשיו כשהבנת כמה חשוב להכניס הומור למקום העבודה נגלה לך איך אפשר לעשות את זה בקלות ללא עזרים חיצוניים.
אנחנו תמיד ממליצות לגשת להומור מתוך עולם האימפרוביזציה. או בעברית, אלתור.
מה זה אומר? לתכנן פעילויות שיש להן חוקיות ומסגרת ועם זאת מאפשרות חופש יצירתי ואוסציאטיבי. ההומור כבר יגיח לבד.
הנה דוגמה לשתי פעילויות מצחיקות שאפשר לארגן בקלות:
מקצוע חדש
המשחק הזה מתאים לפתיחת ישיבה או להכרות צוות חדש. מצוין לשבור את הקרח והקללת האוירה.
איך נשחק?
כל אחד ואחת יאמרו לפי הסבב את שמם המלא ואחר כך ימציאו מקצוע חדש בו הם עובדים המורכב מראשי התיבות של שמם. בנוסף מוזמנים ומוזמנות להרחיב בכמה משפטים על המקצוע החדש. לדוגמה
אם קוראים לי ירדן הראל אז ראשי התיבות של שמי הם "י.ה" אז אני ממציאה שמקצועי החדש הוא: "יועצת היפוכונדרים"
ובהרחבה: יועצת היפוכונדרים- תומכת באנשים החוששים שהם חולים. מונעת מהם ללכת לבית החולים לשווא ומרגיעה אותם שהכאב ראש שהם חווים זאת תגובה לחילופי עונות בלבד וחד משמעית לא מדובר בגידול סרטני במוח. אם זאת לא מדובר ברופאה לכן אין כאן שום לקיחת אחריות 😊
מה את.ה עוש.ה
עוד משחק מצויין, הפעם פיזי יותר, הדורש מכולם עמידה ותזוזה. מתאים מאוד לצוות שישב הרבה זמן וצריך להעיר אותו.
איך נשחק?
נעמוד במעגל, הראשונה שתכנס תתחיל לבצע פעילות פיזית בפנטומימה. למשל : צחצוח שיניים, אכילת המבורגר, קפיצה על רגל אחת, משחק טניס ועוד.
הבא אחריה יכנס גם הוא למעגל ויתחיל לעשות גם כן את הפעולה הפיזית שהמשתתפת הראשונה הציעה. לאחר כמה שניות ישאל אותה: מה את עושה? והיא צריכה להגיד בקול רם פעילות פיזית אחרת לגמרי ממה שעשתה עד עכשיו. למשל: רוקדת בלט. בזה תפקידה הסתיים והיא חוזרת למעגל.
ואילו המשתתף ששאל צריך לקבל מיד את המשימה ולפצוח בריקוד בלט נועז גם אם הוא איננו יודע איך רוקדים. זה כל הכייף. ומיד אח"כ הבא בתור מצטרף אליו, מבצע גם הוא את הריקוד ושואל אותו מה הוא עושה וכן הלאה וכן הלאה.
מדובר במשחק אנרגטי ומצחיק. מנסיוננו חברי וחברות הצוות מאתגרים אחד את השנייה בפעילויות מצחיקות ויצירתיות ונוצרת סיטואציה שונה ומרעננת.
הטיפ שלנו לשני המשחקים לא לחשוש מטעויות, להיפך, טעויות הן הקסם של עולם האלתור. כל "טעות" היא חגיגה. לא לחשוב יותר מדי, לקפוץ למים עם האסוציאציה הראשונית ולזרום.
אם את חוששת לארגן פעילות כזאת בעצמך ללא כל ידע מקדים- אל דאגה.
יש לנו 3 הצעות שיכניסו הומור למשרד
מופע קומי מאולתר – שני שחקנים או שחקניות יגיעו להצחיק את הצוות עם מופע אינטרקטיבי המורכב ממערכונים קצרים בהשראת הרעיונות של הקהל וההווי במשרד. הכוכבים של הצוות יעלו לאלתר על הבמה. מופע שמתאים להפי אוור או אירוע חברה.
סדנת אימפרוביזציה – סדנה מגבשת לצוות המורכבת ממשחקים ומתודות קצרות מעולם האימפרוביזציה. חברי וחברות הצוות ילמדו את טכניקת האימפרוביזציה ויישמו אותה במיני מופע משלהם. סדנה קלילה, אנרגטית וסוחפת המצריכה השתתפות פעילה של כל חברי הצוות.
מערכון בהפתעה – שני שחקנים המתפרצים לאירוע במשרדך ומפתיעים את הצוות עם מערכון שהוכן מראש בהשראת דמויות וסיפורים שקרו בצוות. מערכון קומי, מפתיע ועשיר בהומור פנימי שמוכר רק לצוות שלך. מתאים לאירועים מיוחדים ויתאים במיוחד כהפתעה יוצאת דופן ביום חול.
לסיכום, הומור בעבודה הוא משהו שקל מאוד להתחיל ליישם. ואם בכל זאת יהיה לך קשה בהתחלה אפשר תמיד להזמין 30 ילדים כדי שימלאו את המשרדים בצחוקם המתגלגל. לפחות 400 פעם.