לנהל צוות זה כמו לנהל הופעה חיה – כולם על הבמה, כל אחד עם התפקיד שלו, ובמקום תסריט מסודר יש… מציאות.
וזה אומר שגם הצוות הכי מוכשר, חדור מוטיבציה ואפילו מגובש – נופל שוב ושוב באותם שלושה כשלים:
1. טשטוש מוחלט או נוקשות מוגזמת בהגדרות תפקיד
כשאין גבולות ברורים – אנשים דורכים אחד על האצבעות של השני, לקוחות מתבלבלים, משימות מתפספסות.
לעומת זאת עם גבולות חדים מדי – כל אחד מתבצר בעמדה שלו, אין גמישות, אין זרימה, וכל ניסיון לשתף פעולה נתקל בחומת "זה לא בתחום שלי".
2. חוסר בעדכונים שוטפים על התקדמות
גם בצוות מעולה – בלי עדכונים מסודרים, נולדים תסכולים, חוסר אמון, עבודה כפולה ובעיקר המון בזבוז אנרגיות.
אנשים רוצים להרגיש שהם חלק מתמונה הגדולה – לא לחיות בתחושת ניחוש מתמדת של "איפה הדברים עומדים".
3. משחקי אגו שלא מובילים לשום מקום
כולנו בני אדם – וכולנו רוצים להרגיש משמעותיים.
אבל כשהאגו מנהל את התקשורת – יש יותר פינג-פונג של "מי צודק" ופחות בנייה אמיתית של פתרונות.
הצוות נשחק, האנרגיות מתנקזות לוויכוחים – ולא לעשייה.
אז מה עושים?
בסופו של דבר, כל הכשלים האלה – קמים ונופלים על דבר אחד:
תקשורת והקשבה.
וכאן בדיוק נכנסות סדנאות האימפרוביזציה שלנו.
אנחנו מחזירות את הצוותים לבסיס, להתחלה:
- איך להקשיב קודם כל לעצמנו – לזהות מה באמת עובר עליי, מה אני צריכה, מה חשוב לי ומה יקדם את המצב.
- איך להקשיב לאחרים ממקום נקי וחיובי – לא כדי "לחכות לתורי לדבר", אלא באמת כדי להבין ולראות איך כן נוכל לשתף פעולה.
- איך לייצר שיח פתוח, מפרה ויצירתי – גם כשיש חילוקי דעות וחוסר הסכמה האווירה החיובית גוברת על הפערים.
באמצעות טכניקות מעולמות האלתור, בשילוב של הרבה חום והומור, אנחנו לא "מלמדות" תקשורת – אנחנו מאפשרות לכל אחת ואחד לחוות אותה מבפנים ולצאת לדרך מחוזקים עם אינסטינקט חיובי מחודד, גמישות מחשבתית זורמת ותקשורת חיובית כערך עליון.
כי בסוף, צוות מנצח – זה צוות שמדבר. מקשיב. פועל יחד.
רוצה להציל את הצוות שלך מהכשלים המיותרים האלה?
דברי איתנו ונתאים סדנה בול לצוות שלך